A Való Világ, az Olimpia és a Megasztár az idei magyar Google-slágerek




A Való Világ, az Olimpia, a Megasztár és a bérkalkulátor vezeti idén a Google magyar keresési toplistáit, amelyekből kiderül, hogy kik, milyen ügyek, botrányok és mindennapi problémák foglalkoztatták leginkább Magyarországot 2012-ben.

“Az internetes keresés alapvetően megváltoztatta az információszerzés módját, illetve az emberek és az információk viszonyát” – mondta a toplistákat ismertető keddi rendezvényen Schuster Richárd, a Google magyarországi kommunikációs menedzsere. Mint hozzátette, ma egy-egy Google-keresés átlagosan 2500 kilométert tesz meg negyed másodperc alatt, mielőtt a találatok megjelennek az oldalon.
Tíz év alatt 450 milliárd különböző kifejezésre kerestek rá az emberek világszerte a Google-keresőben. Ma már naponta több milliárd keresést indítanak az oldalon, de így is száz keresésből átlagosan 16 olyan van, amelyre korábban még soha senki nem keresett rá – hangzott el a sajtótájékoztatón.
Schuster Richárd közlése szerint a népszerű kereséseket kétféle módon méri a Google. A legtöbbször keresett kifejezések mellett egy bonyolultabb statisztikai módszer révén az év “slágereit” is számba veszi. Ehhez a “megugrott” kereséseket szűrik ki, amelyeknél az előző évhez képest a legnagyobb mértékben nőtt a keresések száma, és nem csupán egyetlen napra, hétre, hanem huzamosabb időre fennmaradt a keresési mennyiség.
A tavalyiakhoz képest legnagyobb szaporodást elkönyvelő hazai keresőszavak – a kategóriákat összesítve – a Való Világ 5, az Olimpia 2012, a Megasztár és a bérkalkulátor 2012 voltak. A hazai és külföldi hírességek, valamint sportolók esetében a megugrott keresési toplistát VV Vera vezeti, utána Felix Baumgartner, majd Jakabos Zsuzsanna következik a sorban.
A belföldi hírek esetében Bándy Kata, a külföldi híreknél Amanda Todd, a politikusoknál Gyurcsány Ferenc, a mindennapi ügyek toplistáján a bérkalkulátor, zene kategóriában a Psy: Gangnam Style, az online szórakozás kategóriában pedig a Dumaragu lett a leginkább megugrott keresés. A legtöbbször keresett tévéműsor címével a Megasztár, a legtöbbször keresett magyar hírességével pedig Fluor büszkélkedhet, míg a magyar hírességek közül a legnagyobb ugrást VV Vera produkálta.
Az élet nagy kérdései közül a foghullásra és a “mi a szerelemre” kerestek rá a legtöbbször a hazai felhasználók. A hogyan? kezdetű kérdések közül pedig a Hogyan kell smárolni?, míg a mémek kategóriájában a Hummer lett a leginkább megugrott keresés.
A Google az egész világra vonatkozó 2012-es keresési toplistáját december 12-én, New York-ban mutatja be.
Polyák Balázs, a Google Magyarország piaci elemzője elmondta, hogy Magyarországon jelenleg 4,7 millióan vannak, akik 15 évnél idősebbek, és havonta legalább egy órát interneteznek. A felhasználók 96 százaléka rendszeresen használ valamilyen keresőmotort. Összességében növekedett a speciális keresések száma Magyarországon, változott a keresés helye (okostelefon, táblagép), heti dinamikája, valamint a módja is (például a hangalapú keresési funkció révén).

Rövid URL: http://www.musicmagazin.hu/?p=4424

Beküldte: - dec 13 2012. Kategória Zenei hírek. Tudod követni a válaszokat ezen keresztül RSS 2.0. Egy választ vagy a trackbacket tudsz hagyni ha belépsz

Hozzászólások:

Képgaléria

:
Bejelentkezés | Designed by Zenei magazin