A Hangfoglalás-kiállításról




- Véget ér vasárnap a háromnapos Hangfoglalás-kiállítás a fővárosi Syma-csarnokban; a nagyszabású rendezvény főszervezője, Andrásik Remo, a Hangszeresek Országos Szövetsége (Hanosz) főtitkára az MTI-nek az esemény céljairól, hátteréről, lehetőségeiről is beszélt

A hangszer-, hangosítás-, színpad- és stúdiótechnikai kiállítás és börze korábban Műszaki Expo néven létezett, és nyolc év szünet után született újjá 2006-ban Hangfoglalásként. A rendezvényt kezdetben alapvetően szakmai eseményként tartották számon.

A vasárnap záruló, sorrendben hatodik kiállítás tavaly 43 ezer látogatója volt. Idén két csarnokban, 78 standdal, több mint száz kiállítóval és több száz hangszermárkával várták az érdeklődőket.
“Célunk elsősorban az, hogy közelebb hozzuk a hangszerek, a zene világát a hétköznapi emberekhez. Az első pillanattól kezdve nagyon komolyan vettük a fiatal generációt, a legfiatalabbakat is, akár 2-3 éves kortól. Természetesen a szakma is ugyanúgy megtalálja itt, amit keres, de ugyanúgy szeretnénk, ha a laikusok is jól éreznék magukat” – fogalmazott Andrásik Remo az MTI-nek.
A Hangfoglalás mára már nemzetközileg is elismert kiállítás, Kelet-Közép-Európa talán legjelentősebb hangszeres rendezvényévé nőtte ki magát, alapvetően hazai forgalmazókkal, zenészekkel. Inspiráló tényezőként több világhírű hangszerkiállítást is számon tartanak, de a Hangfoglalás profilját és kivitelezését a jövőben is szeretnék az áttekinthetőbb, “emberléptékűbb” kategóriában tartani.
“Nyilván sohasem lesz olyan, mint a frankfurti Musikmesse, ahol a kiállítás egyik végéből a másikba busszal húsz perc az út. Ekkora méretekben természetesen nem gondolkodunk, az alapötlet azonban ugyanaz. Ám amíg ezek a hatalmas nyugat-európai kiállítások gigászi méretekkel és a világ szinte valamennyi hangszermárkájával várják a látogatókat, nálunk egy lényegesen kisebb, alapvetően a hazai viszonyoknak megfelelő eseményről van szó” – mondta a Hanosz főtitkára.
Az utóbbi években külföldi zenészek, sőt kiállítók is jelen vannak a rendezvényen.
“Vannak visszajáró kiállítóink Németországból, Szlovákiából, Csehországból és Lengyelországból. Ezek a cégek olyan termékek forgalmazói, amelyeknek Magyarországon nincs hivatalos terjesztőjük, és több ország próbálkozik hasonló kaliberű rendezvények szervezésével” – jegyezte meg Andrásik Remo.
Kitért arra, hogy a világgazdasági válság a zene- és hangszeriparban is érezteti hatását. Mint mondta, bár Magyarországon sokan a luxus kategóriába sorolták át a hangszereket a zenélés egyéb kellékeivel együtt, “egy gitárt, erősítőt gyakorlatilag annyiért meg lehet szerezni, mint egy márkásabb nadrágot. Hivatásszerűen zenélni valóban drága dolog, de bármi mást csinálni sem olcsóbb profin művelni”.
A Hangfoglalás egyik különlegessége, hogy a magyar közönség itt találkozhatott először a 2011-es év hangszerújdonságaival. A standokon minden hangszer kipróbálható, a Syma “A” csarnok kiállítóterében meglehetősen nagy volt a hangzavar. A szervezők szigorúan ellenőrizték a 90 decibelben megállapított hangerőlimitet, sok kiállító standja ennek ellenére túllépi a határértéket.
“A probléma tényleges megoldását plusz helységek igénybevétele jelentené, de erre jelenleg nincs anyagi kapacitásunk. Mindenesetre idén újításként ingyen füldugót kaphatott bárki, aki úgy érezte, szüksége van rá. Azt viszont érdemes elfogadni, hogy ez egy hangszerkiállítás, ahol a hangzavar bizonyos szintig törvényszerű” – fogalmazott a főtitkár.
Andrásik Remo elmondta azt is, hogy a elkövetkező években nem terveznek komolyabb terjeszkedést a Hangfoglaláson, inkább igyekeznek a rendezvényt egyre csiszoltabb, igényesebb formában megrendezni.(MTI)

Rövid URL: http://www.musicmagazin.hu/?p=2259

Beküldte: - okt 2 2011. Kategória Zenei hírek. Tudod követni a válaszokat ezen keresztül RSS 2.0. Egy választ vagy a trackbacket tudsz hagyni ha belépsz

Hozzászólások:

Képgaléria

:
Bejelentkezés | Designed by Zenei magazin